GBlog&search

 

GBlog&count



GBlog&listen


Van Morrison
Roll with the Punches


Chilly Gonzales und Jarvis Cocker
Room 29


Blackfield (Aviv Geffen & Steven Wilson)
Blackfield V


Jeff Beck
Loud Hailer




Daniel Hope
Escape to Paradise


Daniel Hope
Spheres


Jonathan Rudess
Explorations


Animals As Leaders
The Joy Of Motion


Colosseum
Valentyne Suite


Jack Bruce
Harmony Row


Spooky Tooth
Spooky Two



Utopia
Ra


Richie Havens
Nobody Left to Crown




Dimitri Schostakowitsch, Mariss Jansons
Sinfonien 1-15


Moondog & the London Saxophoni
Sax Pax for a Sax

GBlog&read - Nutzen Sie die Hinweise zur Orientierung und kaufen Sie dann beim Buchhändler um die Ecke



Uwe Timm
Ikarien



Christoph Ransmayr:
Cox oder Der Lauf der Zeit





Steffen Kopetzky
Risiko


José Saramago
Kain


Eva Menasse
Quasikristalle


Roberto Bolaño
2666


Tschingis Aitmatow
Der erste Lehrer


Uwe Timm
Rot


Leonardo Padura
Adiós Hemingway


Antonio Skarmeta
Mit brennender Geduld


Jose Saramago
Die Stadt der Blinden


Edgar Hilsenrath
Nacht: Roman



Rolf Dubs
Lehrerverhalten

User Status

Du bist nicht angemeldet.

Archäologie (DLXXXVI) : Die 70er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Peter Skellern died at 69

Am 14. März wäre er 70 geworden. Hat er nicht mehr erlebt, 17 February 2017 he died from brain cancer, - wie ich jetzt erst erfahren habe.
Peter Skellern's first hit song was "You're a Lady" in 1972.
    Now the evening has come to a close
    And I've had my last dance with you
    On to the empty streets we go
    And it might be my last chance with you
    So I might as well get it over
    The things I have to say won't wait until another day

    You're a lady, I'm a man, you're supposed to understand
    How these things are often planned to be
    You're romantic, I'm a fool,
    You're the teacher, I've come to school
    Here I sit and hope that you'll love me ...
... eines der schönsten Liebenlieder, das ich kenne. Nennen Sie es Kitsch, ich finde es großartig. Skellern’s vocals were supplemented by the Congregation, a choral pop ensemble who had already had their own top ten hit with "Softly Whispering I Love You". The introductory bars were performed by the Hanwell Band, with the euphonium, played by John Luckett, prominently featured. Skellern provided his own piano accompaniment.
Wie ein Youtube-Kommentator schrieb: When Brass & Reed embrace in a most beautiful way, with a voice that hurts to hear, in a song that, just ....... haunts you..... Play very loudly until the neighbours complain, otherwise it doesn't work.


View on YouTube
Was mir bei dem Clip auffällt: Es ist ja heute häufig davon die Rede, dass die Leute sich nicht mehr benehmen können und dass das früher besser war.
Ab 1'50 wird im Hintergrund ein junger Bart-und Anzugträger auffällig - ein 1973-Hipster -, der Bier aus der Flasche trinkt, schwatzt und sich dann umständlich eine Zigarette anzündet (was die Lady vor ihm dazu animiert, es ihm gleich zu tun) anstatt sich der Schönheit des Liedes hinzugeben und dem Sänger den gebührenden Respekt entgegen zu bringen. Ganz abgesehen davon, dass er dessen Gesundheit gefährdet. Das Blöde ist: Wenn der einem erstmal aufgefallen ist, kann man den Vortrag nicht mehr genießen.
Eine Alternative.
Und ein weiteres sehr schönes Lied von Skellern:


View on YouTube

Ich bin sehr stolz, dass sich auch dieses wunderbare Album aus dem Jahr 1979 noch in meinem Besitz befindet:
https://img.discogs.com/OoOIB72ZufoJSAw1ZeilWOLqbkU=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-3638940-1338402911-4661.jpeg.jpg


View on YouTube

Empfehlung: Stöbern Sie mal bei youtube, da können Sie tolle Sachen finden wie Song To The Critics, Is You Is Or Is You Aint My Baby (für Mrs Mop, - falls die nochmal reinschaut) oder Skellerns Interpretation von "Abdul Abulbul Amir" - a music-hall song written in 1877 (during the Russo-Turkish War) by Percy French, and subsequently altered and popularized by a variety of other writers and performers. It tells the story of two valiant heroes – the titular Abdulla, fighting for the Turks, and his foe (originally named Ivan Potschjinsky Skidar in French's version), a Russian warrior – who encounter one another, engage in verbal boasting, and are drawn into a duel in which both perish. Ziemlich aktuell, itseems to me. There are two sides to Peter Skellern’s music ...


View on YouTube
    Oh, the sons of the Prophet are hardy and grim
    And quite unaccustomed to fear
    But none were so reckless of life or of limb
    As Abdulla Bulbul Ameer.
    When they wanted a man to encourage the van
    Or to harrass the foe in the rear
    Or to take a redoubt they would always send out
    For Abdulla Bulbul Ameer.

    There are heroes in plenty, and well known to fame
    In the ranks that were lead by the Czar,
    But the bravest of all was a man by the name
    Of Ivan Potschjinksi Skidar.[A]
    He could imitate Toole, play Euchre and Pool
    And perform on the Spanish guitar.
    In fact quite the cream of the Muscovite team
    Was Ivan Potschjinski Skidar.

    One morning the Russian had shouldered his gun
    And assumed his most truculent sneer
    And was walking down town when he happened to run
    Into Abdulla Bulbul Ameer.
    "Young man," says Bulbul, "can your life be so dull
    That you're anxious to end your career?—
    For, infidel, know—you have trod on the toe
    Of Abdulla Bulbul Ameer.”

    “Take your ultimate look upon sunshine and brook,
    Make your latest remarks on the war;
    Which I mean to imply you're going to die,
    Mr. Count Cask-o-whisky Cigar."
    Said the Russian, "My friend, my remarks in the end
    Would avail you but little, I fear,
    For you'll never survive to repeat them alive,
    Mr. Abdulla Bulbul Ameer."

    Then the bold Mameluke drew his trusty chiboque
    And shouted "Il Allah Akbar"
    And being intent upon slaughter, he went
    For Ivan Potschjinski Skidar.
    But just as his knife had abstracted his life
    (In fact he was shouting "Huzza!")
    He felt himself struck by that subtle Calmuck,
    Count Ivan Potschjinski Skidar.

    The Consul drove up in his red-crested fly
    To give the survivor a cheer,
    He arrived just in time to exchange a goodbye
    With Abdulla Bulbul Ameer.
    And Skobeleff, Gourko and Gorsechekoff too
    Drove up on the Emperor's car
    But all they could do was cry "och-whilliloo!"
    With Ivan Potschjinski Skidar.

    There's a grave where the waves of the Blue Danube roll,
    And on it in characters clear
    Is: "Stranger, remember to pray for the soul
    Of Abdulla Bulbul Ameer."
    A Muscovite maiden her vigil doth keep
    By the light of the true lover's star
    And the name that she murmurs so sadly in sleep
    Is Ivan Potschjinski Skidar.
    — original limited edition privately published by Percy French and Archie West

Trackback URL:
https://gebattmer.twoday.net/stories/1022611632/modTrackback

Wise Man Says

"Es gibt so viele Arschloch-Typen wie es menschliche Funktionen, Tätigkeiten und Interessengebiete gibt. Und auf jedem Gebiet kann das Verhältnis von AQ zu IQ ein anderes sein. Kein noch so kopfdenkerisches Verhalten bei einem Thema bietet Gewähr dafür, dass nicht schon beim nächsten der Arschdenk mit voller Wucht einsetzt." Charles Lewinsky, Der A-Quotient

Wise Man Says II

"The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater." Frank Zappa

Haftungsausschluss

The music featured on this blog is, of course, for evaluation and promotion purposes only. If you like what you hear then go out and try and buy the original recordings or go to a concert... or give money to a down on his luck musician, or sponsor a good busker, it may be the start of something beautiful. If your music is on this blog and you wish it removed, tell us and it shall be removed.

Archiv

Mai 2018
April 2018
März 2018
Februar 2018
Januar 2018
Dezember 2017
November 2017
Oktober 2017
September 2017
August 2017
Juli 2017
Juni 2017
Mai 2017
April 2017
März 2017
Februar 2017
Januar 2017
Dezember 2016
November 2016
Oktober 2016
September 2016
August 2016
Juli 2016
Juni 2016
Mai 2016
April 2016
März 2016
Februar 2016
Januar 2016
Dezember 2015
November 2015
Oktober 2015
September 2015
August 2015
Juli 2015
Juni 2015
Mai 2015
April 2015
März 2015
Februar 2015
Januar 2015
Dezember 2014
November 2014
Oktober 2014
September 2014
August 2014
Juli 2014
Juni 2014
Mai 2014
April 2014
März 2014
Februar 2014
Januar 2014
Dezember 2013
November 2013
Oktober 2013
September 2013
August 2013
Juli 2013
Juni 2013
Mai 2013
April 2013
März 2013
Februar 2013
Januar 2013
Dezember 2012
November 2012
Oktober 2012
September 2012
August 2012
Juli 2012
Juni 2012
Mai 2012
April 2012
März 2012
Februar 2012
Januar 2012
Dezember 2011
November 2011
Oktober 2011
September 2011
August 2011
Juli 2011
Juni 2011
Mai 2011
April 2011
März 2011
Februar 2011
Januar 2011
Dezember 2010
November 2010
Oktober 2010
September 2010
August 2010
Juli 2010
Juni 2010
Mai 2010
April 2010
März 2010
Februar 2010
Januar 2010
Dezember 2009
November 2009
Oktober 2009
September 2009
August 2009
Juli 2009
Juni 2009
Mai 2009
April 2009
März 2009
Februar 2009
Januar 2009
Dezember 2008
November 2008
Oktober 2008
September 2008
August 2008
Juli 2008
Juni 2008
Mai 2008
April 2008
März 2008
Februar 2008
Januar 2008
Dezember 2007
November 2007
Oktober 2007
Juli 2007
Juni 2007
Mai 2007
April 2007
März 2007
Februar 2007
Januar 2007
Dezember 2006
November 2006
Oktober 2006
September 2006
August 2006
Juli 2006
Juni 2006
Mai 2006
April 2006
März 2006
Februar 2006
Januar 2006
Dezember 2005
November 2005
Oktober 2005
September 2005
August 2005
Juli 2005
Juni 2005
Mai 2005
April 2005
März 2005
Februar 2005
Januar 2005

Credits


Aesthetik
Archäologie
Ästhetik des Widerstands
Aus der sozialen Überdruckkammer
Bildung
Futurologie
Kritische Psychologie
Lernen
Literatur unterrichten
Medial
Musik
Musikarchiv
Politik unterrichten
Trash
Unterrichten
Welterklaerung
Profil
Abmelden
Weblog abonnieren