GBlog&search

 

GBlog&count



GBlog&listen


Van Morrison
Roll with the Punches


Chilly Gonzales und Jarvis Cocker
Room 29


Blackfield (Aviv Geffen & Steven Wilson)
Blackfield V


Jeff Beck
Loud Hailer




Daniel Hope
Escape to Paradise


Daniel Hope
Spheres


Jonathan Rudess
Explorations


Animals As Leaders
The Joy Of Motion


Colosseum
Valentyne Suite


Jack Bruce
Harmony Row


Spooky Tooth
Spooky Two



Utopia
Ra


Richie Havens
Nobody Left to Crown




Dimitri Schostakowitsch, Mariss Jansons
Sinfonien 1-15


Moondog & the London Saxophoni
Sax Pax for a Sax

GBlog&read - Nutzen Sie die Hinweise zur Orientierung und kaufen Sie dann beim Buchhändler um die Ecke



Uwe Timm
Ikarien



Christoph Ransmayr:
Cox oder Der Lauf der Zeit





Steffen Kopetzky
Risiko


José Saramago
Kain


Eva Menasse
Quasikristalle


Roberto Bolaño
2666


Tschingis Aitmatow
Der erste Lehrer


Uwe Timm
Rot


Leonardo Padura
Adiós Hemingway


Antonio Skarmeta
Mit brennender Geduld


Jose Saramago
Die Stadt der Blinden


Edgar Hilsenrath
Nacht: Roman



Rolf Dubs
Lehrerverhalten

User Status

Du bist nicht angemeldet.

Archäologie (CDLXXXIII): Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Giorgio Gomelsky, the mad genius behind The Rolling Stones and Yardbirds, dead at 81

Zuweilen bemerkt man erst (wie ich schon häufiger feststellte), wenn man vom Tod eines Menschen erfährt, wie wichtig er einem war. Am 13. Januar 2016 Giorgio Gomelsky has died following complications from colon cancer, The New York Times reports.
Gomelsky war der Sohn eines Arztes und einer Hutmacherin aus Monte Carlo. 1938 flohen seine Eltern aus der stalinistischen Sowjetunion und gelangten über Syrien, Ägypten und Italien 1944 in die Schweiz, wo er eine Benediktinerschule in Ascona und die private Ecole d’Humanité in Hasliberg besuchte. Später lebte er in England und ab 1978 in New York.
Gut, dass die Füchtlingsfamilie Gomelsky in der Schweiz aufgenommen wurde und später Giorgio in England; - wer weiß, was aus der Rockmusik geworden wäre, wenn man sie in sichere Drittstaaten zurückgeschickt hätte!

Und Giorgio Gomelsky war wichtig - subjektiv und objektiv!! Ich glaube, alle meine ersten LPs waren von ihm produziert und viele weitere, die ich in den späteren 60ern erstand. Produced by Giorgo Gomelsky war ein Markenzeichen für Offenbarungen aus einer neuen Welt: The Crawdaddy-Club-World of white British Rhythm 'n' Blues

YardbirsCover

Gomelsky opened London’s Crawdaddy Club in 1963 where he booked bands like The Rolling Stones, The Yardbirds .... He briefly managed both The Stones and The Yardbirds. The bands whose careers he guided and advised and record labels he helped create is quite astonishing: Marmalade and Zu Records, Julie Driscoll, Brian Auger and the Trinity, Kevin Godley and Lol Creme (10cc), The Soft Machine, Daevid Allen and Gong, Magma, and Material, Rod Stewart, John McLaughlin, Alexis Korner. Graham Bond, Plastic People of the Universe..
When he arrived in New York City in 1978 he leased a mid-town loft which became a gathering place for rock and rollers, artists and punks including Richard Hell, Gary Lucas, Bad Brains, John Holmstrom, Jesse Malin, Jean Michel-Basquiat, John Sinclair, Fred Maher and many others. He also “became a well-known “activist” for the Amiga, the multimedia computer with an arty users group including Warhol and Blondie’s Chris Stein.”


http://dangerousminds.net/content/uploads/images/GIORGIO-GOMELS_clapton.jpg
Erkennen Sie den jungen Mann in der Mitte? - Via Dangerous Minds
(How did Eric Clapton get his nickname, Slowhand?)


View on YouTube


View on YouTube
First Selection: Smokestack Lighting- Eric Clapton, lead guitar.
Second Selection: Train Kept A-Rollin'- Jeff Beck, lead guitar.
Third Selection: I'm A Man- Jimmy Page, lead guitar.
Keith Relf- lead vocal and accomplished harmonicas.


View on YouTube
La formation Soft Machine était composée de :
Robert Wyatt (batterie, chant) - Vgl. Politische Lieder von erhabener Schönheit: Robert Wyatt
Kevin Ayers (basse, guitare, chant/choeurs)
Daevid Allen (guitare) -- Absent sur cette vidéo
Mike Ratledge (orgue)
Leur manager de l'époque, Giorgio Gomelsky avait jugé que le groupe devait absolument passer à Paris en revenant de la Côte d'Azur où Eddie Barclay les avait invité à une de ses "Nuit psychédélique". Après leur séjour en France, les gars reviennent en Angleterre mais Daevid Allen qui est australien n'est pas en ordre de visa et est refoulé! Les autres continuent l'aventure Soft Machine à 3 tandis que Daevid s'en retourne à Paris et fonde Gong.
Ce Soir On Danse Avec Les Soft Machine recorded on August 25, 1968 without Daevid.

http://truthiscool.com/images/giorgio.jpg
Giorgio Gomelsky: dedicated to the honesty of music (Truth Is Cool)
+ A Living Multimedia Tribute to Giorgio Gomelsky in New York City, May 2015

_________________________________________________________

+ Seltenes Fundstück: Special Annoncement: The Who play Jagger & Richard. Ein Akt der Solidariät!

2016-01-17-16_57_15-Musique-pour-presque-tous


Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende ...

Trackback URL:
https://gebattmer.twoday.net/stories/1022538616/modTrackback

Wise Man Says

"Es gibt so viele Arschloch-Typen wie es menschliche Funktionen, Tätigkeiten und Interessengebiete gibt. Und auf jedem Gebiet kann das Verhältnis von AQ zu IQ ein anderes sein. Kein noch so kopfdenkerisches Verhalten bei einem Thema bietet Gewähr dafür, dass nicht schon beim nächsten der Arschdenk mit voller Wucht einsetzt." Charles Lewinsky, Der A-Quotient

Wise Man Says II

"The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater." Frank Zappa

Haftungsausschluss

The music featured on this blog is, of course, for evaluation and promotion purposes only. If you like what you hear then go out and try and buy the original recordings or go to a concert... or give money to a down on his luck musician, or sponsor a good busker, it may be the start of something beautiful. If your music is on this blog and you wish it removed, tell us and it shall be removed.

Archiv

Mai 2018
April 2018
März 2018
Februar 2018
Januar 2018
Dezember 2017
November 2017
Oktober 2017
September 2017
August 2017
Juli 2017
Juni 2017
Mai 2017
April 2017
März 2017
Februar 2017
Januar 2017
Dezember 2016
November 2016
Oktober 2016
September 2016
August 2016
Juli 2016
Juni 2016
Mai 2016
April 2016
März 2016
Februar 2016
Januar 2016
Dezember 2015
November 2015
Oktober 2015
September 2015
August 2015
Juli 2015
Juni 2015
Mai 2015
April 2015
März 2015
Februar 2015
Januar 2015
Dezember 2014
November 2014
Oktober 2014
September 2014
August 2014
Juli 2014
Juni 2014
Mai 2014
April 2014
März 2014
Februar 2014
Januar 2014
Dezember 2013
November 2013
Oktober 2013
September 2013
August 2013
Juli 2013
Juni 2013
Mai 2013
April 2013
März 2013
Februar 2013
Januar 2013
Dezember 2012
November 2012
Oktober 2012
September 2012
August 2012
Juli 2012
Juni 2012
Mai 2012
April 2012
März 2012
Februar 2012
Januar 2012
Dezember 2011
November 2011
Oktober 2011
September 2011
August 2011
Juli 2011
Juni 2011
Mai 2011
April 2011
März 2011
Februar 2011
Januar 2011
Dezember 2010
November 2010
Oktober 2010
September 2010
August 2010
Juli 2010
Juni 2010
Mai 2010
April 2010
März 2010
Februar 2010
Januar 2010
Dezember 2009
November 2009
Oktober 2009
September 2009
August 2009
Juli 2009
Juni 2009
Mai 2009
April 2009
März 2009
Februar 2009
Januar 2009
Dezember 2008
November 2008
Oktober 2008
September 2008
August 2008
Juli 2008
Juni 2008
Mai 2008
April 2008
März 2008
Februar 2008
Januar 2008
Dezember 2007
November 2007
Oktober 2007
Juli 2007
Juni 2007
Mai 2007
April 2007
März 2007
Februar 2007
Januar 2007
Dezember 2006
November 2006
Oktober 2006
September 2006
August 2006
Juli 2006
Juni 2006
Mai 2006
April 2006
März 2006
Februar 2006
Januar 2006
Dezember 2005
November 2005
Oktober 2005
September 2005
August 2005
Juli 2005
Juni 2005
Mai 2005
April 2005
März 2005
Februar 2005
Januar 2005

Credits


Aesthetik
Archäologie
Ästhetik des Widerstands
Aus der sozialen Überdruckkammer
Bildung
Futurologie
Kritische Psychologie
Lernen
Literatur unterrichten
Medial
Musik
Musikarchiv
Politik unterrichten
Trash
Unterrichten
Welterklaerung
Profil
Abmelden
Weblog abonnieren