GBlog&search

 

GBlog&count



GBlog&listen


Chilly Gonzales und Jarvis Cocker
Room 29


Blackfield (Aviv Geffen & Steven Wilson)
Blackfield V


Jeff Beck
Loud Hailer



The Divine Comedy
Foreverland



Daniel Hope
Escape to Paradise


Daniel Hope
Spheres


Jonathan Rudess
Explorations


Animals As Leaders
The Joy Of Motion


Colosseum
Valentyne Suite


Jack Bruce
Harmony Row


Spooky Tooth
Spooky Two



Utopia
Ra


Richie Havens
Nobody Left to Crown




Dimitri Schostakowitsch, Mariss Jansons
Sinfonien 1-15


Moondog & the London Saxophoni
Sax Pax for a Sax

GBlog&read - Nutzen Sie die Hinweise zur Orientierung und kaufen Sie dann beim Buchhändler um die Ecke


Christoph Ransmayr:
Cox oder Der Lauf der Zeit




Heinrich Detering
Die Stimmen aus der Unterwelt



Steffen Kopetzky
Risiko


José Saramago
Kain


Eva Menasse
Quasikristalle


Roberto Bolaño
2666


Tschingis Aitmatow
Der erste Lehrer


Uwe Timm
Rot


Leonardo Padura
Adiós Hemingway


Antonio Skarmeta
Mit brennender Geduld


Jose Saramago
Die Stadt der Blinden


Edgar Hilsenrath
Nacht: Roman



Rolf Dubs
Lehrerverhalten


Ron Ritchhart
Making Thinking Visible

User Status

Du bist nicht angemeldet.

Musikarchiv

Archäologie (DLXXXVI) : Die 70er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Peter Skellern died at 69

Am 14. März wäre er 70 geworden. Hat er nicht mehr erlebt, 17 February 2017 he died from brain cancer, - wie ich jetzt erst erfahren habe.
Peter Skellern's first hit song was "You're a Lady" in 1972.
    Now the evening has come to a close
    And I've had my last dance with you
    On to the empty streets we go
    And it might be my last chance with you
    So I might as well get it over
    The things I have to say won't wait until another day

    You're a lady, I'm a man, you're supposed to understand
    How these things are often planned to be
    You're romantic, I'm a fool,
    You're the teacher, I've come to school
    Here I sit and hope that you'll love me ...
... eines der schönsten Liebenlieder, das ich kenne. Nennen Sie es Kitsch, ich finde es großartig. Skellern’s vocals were supplemented by the Congregation, a choral pop ensemble who had already had their own top ten hit with "Softly Whispering I Love You". The introductory bars were performed by the Hanwell Band, with the euphonium, played by John Luckett, prominently featured. Skellern provided his own piano accompaniment.
Wie ein Youtube-Kommentator schrieb: When Brass & Reed embrace in a most beautiful way, with a voice that hurts to hear, in a song that, just ....... haunts you..... Play very loudly until the neighbours complain, otherwise it doesn't work.


View on YouTube
Was mir bei dem Clip auffällt: Es ist ja heute häufig davon die Rede, dass die Leute sich nicht mehr benehmen können und dass das früher besser war.
Ab 1'50 wird im Hintergrund ein junger Bart-und Anzugträger auffällig - ein 1973-Hipster -, der Bier aus der Flasche trinkt, schwatzt und sich dann umständlich eine Zigarette anzündet (was die Lady vor ihm dazu animiert, es ihm gleich zu tun) anstatt sich der Schönheit des Liedes hinzugeben und dem Sänger den gebührenden Respekt entgegen zu bringen. Ganz abgesehen davon, dass er dessen Gesundheit gefährdet. Das Blöde ist: Wenn der einem erstmal aufgefallen ist, kann man den Vortrag nicht mehr genießen.
Eine Alternative.
Und ein weiteres sehr schönes Lied von Skellern:


View on YouTube

Ich bin sehr stolz, dass sich auch dieses wunderbare Album aus dem Jahr 1979 noch in meinem Besitz befindet:
https://img.discogs.com/OoOIB72ZufoJSAw1ZeilWOLqbkU=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-3638940-1338402911-4661.jpeg.jpg


View on YouTube

Empfehlung: Stöbern Sie mal bei youtube, da können Sie tolle Sachen finden wie Song To The Critics, Is You Is Or Is You Aint My Baby (für Mrs Mop, - falls die nochmal reinschaut) oder Skellerns Interpretation von "Abdul Abulbul Amir" - a music-hall song written in 1877 (during the Russo-Turkish War) by Percy French, and subsequently altered and popularized by a variety of other writers and performers. It tells the story of two valiant heroes – the titular Abdulla, fighting for the Turks, and his foe (originally named Ivan Potschjinsky Skidar in French's version), a Russian warrior – who encounter one another, engage in verbal boasting, and are drawn into a duel in which both perish. Ziemlich aktuell, itseems to me. There are two sides to Peter Skellern’s music ...


View on YouTube
    Oh, the sons of the Prophet are hardy and grim
    And quite unaccustomed to fear
    But none were so reckless of life or of limb
    As Abdulla Bulbul Ameer.
    When they wanted a man to encourage the van
    Or to harrass the foe in the rear
    Or to take a redoubt they would always send out
    For Abdulla Bulbul Ameer.

    There are heroes in plenty, and well known to fame
    In the ranks that were lead by the Czar,
    But the bravest of all was a man by the name
    Of Ivan Potschjinksi Skidar.[A]
    He could imitate Toole, play Euchre and Pool
    And perform on the Spanish guitar.
    In fact quite the cream of the Muscovite team
    Was Ivan Potschjinski Skidar.

    One morning the Russian had shouldered his gun
    And assumed his most truculent sneer
    And was walking down town when he happened to run
    Into Abdulla Bulbul Ameer.
    "Young man," says Bulbul, "can your life be so dull
    That you're anxious to end your career?—
    For, infidel, know—you have trod on the toe
    Of Abdulla Bulbul Ameer.”

    “Take your ultimate look upon sunshine and brook,
    Make your latest remarks on the war;
    Which I mean to imply you're going to die,
    Mr. Count Cask-o-whisky Cigar."
    Said the Russian, "My friend, my remarks in the end
    Would avail you but little, I fear,
    For you'll never survive to repeat them alive,
    Mr. Abdulla Bulbul Ameer."

    Then the bold Mameluke drew his trusty chiboque
    And shouted "Il Allah Akbar"
    And being intent upon slaughter, he went
    For Ivan Potschjinski Skidar.
    But just as his knife had abstracted his life
    (In fact he was shouting "Huzza!")
    He felt himself struck by that subtle Calmuck,
    Count Ivan Potschjinski Skidar.

    The Consul drove up in his red-crested fly
    To give the survivor a cheer,
    He arrived just in time to exchange a goodbye
    With Abdulla Bulbul Ameer.
    And Skobeleff, Gourko and Gorsechekoff too
    Drove up on the Emperor's car
    But all they could do was cry "och-whilliloo!"
    With Ivan Potschjinski Skidar.

    There's a grave where the waves of the Blue Danube roll,
    And on it in characters clear
    Is: "Stranger, remember to pray for the soul
    Of Abdulla Bulbul Ameer."
    A Muscovite maiden her vigil doth keep
    By the light of the true lover's star
    And the name that she murmurs so sadly in sleep
    Is Ivan Potschjinski Skidar.
    — original limited edition privately published by Percy French and Archie West

Archäologie (DLXXXV) : Die 50er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Chuck Berry dies at 90

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Chuck_Berry_1965.jpg/541px-Chuck_Berry_1965.jpg?uselang=de
von Joop van Bilsen / Anefo (Nationaal Archief) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons

Ein Hoch auf Chuck Berry, der den Rock 'n' Roll in die Welt brachte (Willi Winkler in der Süddeutschen Zeitung, 18. Oktober 2016)
Die Rattles zum 90. Geburtstag von Chuck Berry!


- From LP ''Twist Im Star-Club Hamburg'' 1963 (Vinyl Rip)
Die GBlogSuche nach »Achim Reichel - Rattles« hat Resultate geliefert.

Der Beitrag wäre für die Tonne ohne Chuck himself:



Well here's one of the greatest Rock n' Roll tunes ever written. Originally released in 1958 and then re-released on Chuck's 1962 album 'Twist', Johnny B. Goode arguably in itself upped the level for Rock music and solidified Chuck Berry's status as a pioneer. Keith Richards later said that Chuck succeeded in releasing effectively the same song over and over again after this one -- but the question must be posed, when it's this great why not?
You may not be ready for this yet, but your kids are gonna love it.

Als er zu einem Auftritt in den Südstaaten erschien, wurde Chuck Berry abgewiesen: ein Schwarzer, der über einen strammen Hillbilly sang? Nicht im Reich der Konföderiertenflagge, nicht dort, wo 1958 noch immer der Ku-Klux-Klan mitregierte.
Selbst im Jahr 1985 noch wurde Berry von den Weißen enteignet: Da spielte Michael J. Fox in "Zurück in die Zukunft" die Riffs von "Johnny B. Goode" und beeindruckt seine schwarzen Begleitmusiker damit so sehr, dass einer von ihnen seinen "Vetter" Chuck anruft, um ihn auf diesen "neuen Sound" hinzuweisen.
Was immer Musikologen vom Einfluss englischer Balladen und afrikanischer Gesänge erzählen, von Bill Haley und Elvis raunen, von Jazz und Blues und sonst frommem Sang, es war Chuck Berry, der den Rock 'n' Roll in diese irdische Welt brachte und sie mit einem Schlag verzauberte.
(s.o. Winkler)
Zur neueren Enteignungsdebatte anlässlich des angekündigten Stones-Albums Blue & Lonesome: The Original Artists:



Interessante Chuck-Berry-Biographie mit vielen lohnenden Links:!

Enthauptungsvideo?? - He really IS a dedicated follower of fashion! Kinks frontman Sir Ray Davies dresses the part to get his knighthood at Buckingham Palace

Bild könnte enthalten: 3 Personen, Innenbereich


The rock legend, 72, was honoured by the Prince of Wales at Buckingham Palace
Kinks, formed in 1963, inspired generations with hits such as Waterloo Sunset
He said: 'It lasted three minutes, it went well and I said goodbye and went home'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4320400/Kinks-frontman-Sir-Ray-Davies-knighthood.html#ixzz4bWMpJzDi


View on YouTube

Archäologie (DLXXXIV) : Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Deep Purple • inFinite • The Long Goodbye Tour ... Remembering Gruga-Halle, Internationales Essener Pop & Blues Festival 1969


View on YouTube

Eine leise Wehmut befällt einen schon, sieht man die alten Männer nochmal, wie sie sich rüsten für die Long Goodbye Tour... Erinnerungen an Gruga-Halle, Essen, Internationales Essener Pop & Blues Festival 1969. Ich darf sagen, ich war dabei, habe Deep Purple da zum ersten Mal gesehen Großartig auf der WDR-Archiv-Seite u.a die Ausschnitte aus 'Hier und Heute' vom 09. und 14. Oktober 1969!!

http://www1.wdr.de/fernsehen/rockpalast/bild-jon-lord-deep-purple-essener-pop-and-blues-festival-100~_v-gseapremiumxl.jpg
Jon Lord von Deep Purple 1969 beim 1. Internationalen Essener Pop & Blues Festival an der Orgel. - Jon Lord - † 16. Juli 2012


View on YouTube. Deep Purple ab 06:00 - aber ich empfehle von Anfang an zu sehen: Taste = young Rory Gallagher!
Pop, Rock & Blues-Festival Essen 1969

Ein tolles Video mit Ausschnitten aus den Konzerten sowie aus zeitgenössischen Fernsehreportagen und Konzert-Specials hier: Set-List:
1. Warm Dust - Keep On Trucking (00:25 - 02:35)
2. Taste - I Feel So Good (2:35 - 8:35)
3. Deep Purple - Wring That Neck (08:35 - 15:30)
4. Keef Hartley Blues Band - Sinnin ‘For You (15:30 - 21:00)
5. The Nice - Hang on To A Dream (21:00 - 28:20)
6. Aynsley Dunbar Retaliation - Down, Down And Down (28:20 - 36:00)
7. The Nice - Country Pie (36:00 - 41:20)
8. Bericht über das Festival (41:20 - 51:10)
9. Deep Purple - Mandrake Root Part 2 (51:10 - 54:40)
10. Keef Hartley Blues Band - Rock Me Baby (54:40 - 1:02:05)
11. The Nice - Rondo (1:02:05 - 1:10:15)
12. Deep Purple - Mandrake Root (1:10:15 - 1:17:15)
+ Fleetwood Mac - Albatross

http://www.deep-purple-ticketmuseum.co.uk/691011b.jpg

Zugabe: Peter Green, Aynsley Dunbar, Rod Stewart and Jack Bruce (1967): "Stone Crazy"


Die GBlogSuche nach » Archäologie : Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende« hat Resultate geliefert.

Archäologie (DLXXXII) : The Secret World of Serge Gainsbourg




View on YouTube
The Secret World of Serge Gainsbourg - From the fevered imagination of exilestreet

Archäologie (DLXXXI) : "Take 5" - Al Jarreau

Wie alles anfing: Al Jarreau 1976 -Take Five - from a German TV Broadcast + Your Song

Archäologie (DLXXX) : Trio - Hearts Are TRUMP

Na, das passt doch jetzt. Wenn Stephan Remmler ein bisschen stärker pigmentiert wäre, könnte er glatt als Obama-Double durchgehen.
Kralle Krawinkel und Peter Behrens sind schon tot.


View on YouTube

Genialer Text (leicht verändert - Wo??):


I wake up in the morning find myself again alone
and then and then
I fix myself my breakfast in my kitchen on my own
and then and then
I take the coffee with me and start waiting by the phone
and then and then

And then you tweet
and I feel like I am floating
I feel my batteries reloading
Hearts are trump
And then you tweet
and I feeling like I'm a hero
I feel lifted up from zero
Hearts are trump


Read more: Trio - Hearts Are Trump Lyrics | MetroLyrics
Die Gruppe war irgendwie genial: Live Hamburg Markthalle 2. Feb. 1982

Archäologie (DLXXVIII) : Fresh Cream

Cream‘s 1966 debut album will celebrate its 50th anniversary a month late with a four-disc deluxe edition set for release in 2017.
The Fresh Cream reissue, which is due on Jan. 27, will include three CDs made up of mono and stereo mixes of the original LP, singles from the period, alternate takes, early EPs, outtakes and BBC sessions recorded around the time of the album’s original release in December 1966.


http://i91.fastpic.ru/big/2017/0207/02/0edf9aeea5e9fcb72615db7dc4983902.jpg

Der 2016-Remix von I feel free ist genial!
Unglaublich, dass das 50 Jahre her ist: BBC Fresh Cream 1966:



View on YouTube
Meine Lieblingslieder von der LP: Four Until Late (ab 07:05) und Wrapping Paper (ab 35:30) - dazu hier der unqualifizierte Kommentar des bösen Ginger Baker (BEWARE OF MR BAKER !)


View on YouTube

Trommeln konnte er, no doubt, aber nicht jeder, der trommeln kann, ist automatisch kein Arschloch!

Man könnte eine neue Rubrik aufmachen: Assholes of Rock
1. Vorschlag: Mike Love
2. Vorschlag: Ginger Baker
...
Ich bitte um weitere Vorschläge.

I don´t really understand that process called reincarnation. But if there is such a thing I´d like to come back as my daughter´s dog.

Friends, thanks so much. Some of you have come a long, long way, and I appreciate it. Some of you have driven across Los Angeles. It takes about the same time. Thank you for that, too...
Does anybody have a cigarette? There´s so few places you can smoke now. And I smoked for 50 years or so. Gave it up ten or fifteen years ago. But I really like smoking. And I think about it a lot. I´m thinking about it right now...
I don´t really understand that process called reincarnation. But if there is such a thing I´d like to come back as my daughter´s dog.


So long, Leonard!
Leonard Cohen wusste, dass sein Ende bevor stand, doch es schien für den 82-Jährigen Kanadier nichts Furchteinflößendes zu haben. Dennoch kam sein Tod am 7.11.16 überraschend. Eine Annäherung an einen faszinierenden Menschen und sein nicht minder faszinierendes Lebenswerk. Von Marcel Anders (Deutschlandfunk, Rock et cetera vom 22.01.2017 - hören bis 29. Januar 2017 - 15:05)

They Can't Take That Away From Me: Great Anmerican Music: Brian Wilson bei der Baloise Session (2016)

Das kann Trump nicht zerstören und uns nicht wegnehmen!

Zur Klarstellung: Es gab Meldungen, die Beach Boys hätten erwogen playing at Trump's inauguration: “Brian is in no way part of this whatsoever,” Wilson manager Jean Sievers told Pollstar. “This is for the Mike Love touring band who licenses The Beach Boys name.” She added that Jardine, who is currently touring with Wilson quite separately from The Beach Boys, is also not involved. (Vgl. dazu auch ... weshalb man schon lange wissen konnte, dass Mike Love ein Arschloch ist ...)

http://ais.badische-zeitung.de/piece/07/b5/23/02/129311490-p-590_450.jpg

Das großartige Konzert vom 31. Oktober 2016 können Sie hier bei ArteConcert anhören/sehen*, eine sehr schöne Konzertkritik der Badischen Zeitung hier lesen und eine tolle Fotostrecke hier ansehen (u.a. mit Blondie Chaplin - ich dachte zuerst Tom Waits wäre auch dabei gewesen!)

* 1:21 Love And Mercy - Wenn sich da nicht wenigstens eine Träne ins Auge drängt haben Sie kein Herz.

Als Zugabe gibt es bei ARTE den Dokumentarfilm "The Beach Boys Pet Sounds – Classic Album"! - Noch 4 Tage

Review: 'I Am Brian Wilson'

Wise Man Says

"Es gibt so viele Arschloch-Typen wie es menschliche Funktionen, Tätigkeiten und Interessengebiete gibt. Und auf jedem Gebiet kann das Verhältnis von AQ zu IQ ein anderes sein. Kein noch so kopfdenkerisches Verhalten bei einem Thema bietet Gewähr dafür, dass nicht schon beim nächsten der Arschdenk mit voller Wucht einsetzt." Charles Lewinsky, Der A-Quotient

Wise Man Says II

"The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater." Frank Zappa

Haftungsausschluss

The music featured on this blog is, of course, for evaluation and promotion purposes only. If you like what you hear then go out and try and buy the original recordings or go to a concert... or give money to a down on his luck musician, or sponsor a good busker, it may be the start of something beautiful. If your music is on this blog and you wish it removed, tell us and it shall be removed.

Archiv

März 2017
Februar 2017
Januar 2017
Dezember 2016
November 2016
Oktober 2016
September 2016
August 2016
Juli 2016
Juni 2016
Mai 2016
April 2016
März 2016
Februar 2016
Januar 2016
Dezember 2015
November 2015
Oktober 2015
September 2015
August 2015
Juli 2015
Juni 2015
Mai 2015
April 2015
März 2015
Februar 2015
Januar 2015
Dezember 2014
November 2014
Oktober 2014
September 2014
August 2014
Juli 2014
Juni 2014
Mai 2014
April 2014
März 2014
Februar 2014
Januar 2014
Dezember 2013
November 2013
Oktober 2013
September 2013
August 2013
Juli 2013
Juni 2013
Mai 2013
April 2013
März 2013
Februar 2013
Januar 2013
Dezember 2012
November 2012
Oktober 2012
September 2012
August 2012
Juli 2012
Juni 2012
Mai 2012
April 2012
März 2012
Februar 2012
Januar 2012
Dezember 2011
November 2011
Oktober 2011
September 2011
August 2011
Juli 2011
Juni 2011
Mai 2011
April 2011
März 2011
Februar 2011
Januar 2011
Dezember 2010
November 2010
Oktober 2010
September 2010
August 2010
Juli 2010
Juni 2010
Mai 2010
April 2010
März 2010
Februar 2010
Januar 2010
Dezember 2009
November 2009
Oktober 2009
September 2009
August 2009
Juli 2009
Juni 2009
Mai 2009
April 2009
März 2009
Februar 2009
Januar 2009
Dezember 2008
November 2008
Oktober 2008
September 2008
August 2008
Juli 2008
Juni 2008
Mai 2008
April 2008
März 2008
Februar 2008
Januar 2008
Dezember 2007
November 2007
Oktober 2007
Juli 2007
Juni 2007
Mai 2007
April 2007
März 2007
Februar 2007
Januar 2007
Dezember 2006
November 2006
Oktober 2006
September 2006
August 2006
Juli 2006
Juni 2006
Mai 2006
April 2006
März 2006
Februar 2006
Januar 2006
Dezember 2005
November 2005
Oktober 2005
September 2005
August 2005
Juli 2005
Juni 2005
Mai 2005
April 2005
März 2005
Februar 2005
Januar 2005

Credits

vi knallgrau GmbH

powered by Antville powered by Helma


xml version of this page
xml version of this topic

twoday.net AGB


Aesthetik
Archäologie
Ästhetik des Widerstands
Aus der sozialen Überdruckkammer
Bildung
Kritische Psychologie
Lernen
Literatur unterrichten
Medial
Musik
Musikarchiv
Politik unterrichten
Trash
Unterrichten
Welterklaerung
Profil
Abmelden
Weblog abonnieren