... war wieder am Werk:
1. Jeff Beck and Tal Wilkenfeld play a bass duet at The Fillmore New York at Irving Plaza April 10 2009. At one point early in the piece, Tal Wilkenfeld moves Jeff Beck's fingers out of the way as they both reach for the same note.
This is the Monterey fairgrounds.
BB must have thought he died and went to heaven!
Both the most influential figures in electric blues guitar.
via Rock y Blues
... im Funkhaus des NDR in Hannover: Ein tolles Konzert mit dem NDR Pops Orchestra, der NDR Bigband (Dirigent: Jörg Achim Keller) und mit Nils Landgren (Posaune und Gesang) und Herb Geller (Altsaxofon). Unglaublich: Landgren war Landgren, aber seine Stimme klang, als wäre Chet Baker noch da (obwohl der, wäre er noch da, noch brüchiger klingen würde als bei den letzten Aufnahmen. Ich musste auch an die jüngsten Live-Aufnahmen von Brian Wilson denken …). Landgren sang frühe Stücke aus den 50ern und als Finale – nach der Einspielung des Original-Intros von „My Funny Valentine“ aus dem Konzert vom 28. April 1988 (am gleichen Ort mit eben der NDR Bigband und dem damaligen Rundfunkorchester des NDR Hannover, -beide unter der Leitung von Dieter Glawischnik, - Bakers letztem großen Konzert, bevor er am 13. Mai 1988 aus dem Fenster eines Hotels in Amsterdam stürzte-???-)
– Landgren also sang eben diesen Song so wunderbar gleichzeitig einfühlsam in Bakers Interpretation als auch ganz eigen und oder weil weniger kaputt als Baker selbst, dass man hören konnte, dass geniale Musik doch nicht mit Vernichtung verbunden sein muss. Vielleicht war das die musikalische Antwort auf Herb Gellers lyrische Hommage an Baker, in der das Faust-Teufelspakt-Motiv die Selbst-Zerstörung zu erklären versucht. Ich höre gerade Bakers eigene Aufnahme vom April 88 und kann nur sagen: beide berühren mich gleichermaßen (Schade eigentlich, dass es das in der Rock-Musik kaum gibt: Interpretationen eines alten Songs, die wirklich neu interpretieren, indem sie einen neuen Blick auf das Original eröffnen …)
Meine Links auf Bakers Songs sind aufgrund des Urheberrechtsanspruchs der Chet Baker Foundation nicht mehr verfügbar. Was ich noch gefunden habe (selbstverständlich mit der Versicherung, dass dies sofort gelöscht wird, sollten Urheberrechte verletzt werden):
Chet Baker - Live At Ronnie Scott's (1986)
Here is Chet accompanied by Michel Grailler on piano and Riccardo del Fra on bass. Two of Chet's admirers also guest star here: Van Morrison and Elvis Costello.
1. Ellen David
2. Just Friends
3. Shifting Down
4. Send in the Clowns
5. If I Should Lose You
6. My Ideal
7. Love for Sale
8. The Very Thought of You
9. You Don't Know What Love Is
10. I'm a Fool to Want You
CHET - FROM A WINDOW
(in memory of Chet Baker 1929 -1988)
The constant onslaught of Amsterdam
surged through Zeedijk
on that hot night
when a full moon
dragged you
flying to your death.
In your room,
in the Prins Hendrik Hotel,
your clothes lay
neatly folded
in your suitcase,
with your body
a foetus on the street below.
Great white hope
fallen
offstage,
a love for heroin never shaken.
Sorrow was your stuff,
a plaintive,
lyrical anguish,
an excess of gloom
and charm.
This undernourished and parched body,
a singing corpse,
searching for an uncollapsed vein,
an expert driver hating the road
and the bleak hotel of his doom.
Such a foolish love.
Oklahoma farmboy on a golden trumpet,
his teeth knocked out in San Francisco,
become chained to an album a day
for a thousand dollars in cash.
And the Italian you learned in a Lucca jail,
your spirit surviving its deportation,
a lonely and melancholy master drifter
whose pianissimo
touched the soul.
Friday 13th May 1988,
Chet’s heart stopped
and his horn
lost its tongue.
Richie Havens, den die meisten wahrscheinlich mit Freedom und Woodstock verbinden, macht heute noch unglaublich gute Musik. Wie bei vielen (naja, vielleicht doch eher einigen) dieser Generation ist die alte Stimme noch besser als die junge. Havens hat 2008 das fantastische Album "Nobody left to crown" veröffentlicht.
Tupelo Honey & Just like a Woman Live at the BBC 1974
Freedom
Hands of Time with the Groove Armada
Indian Rope Man
a/k/a African Herbsman
Words by Havens, Roth, Price
Fog dangling thick
Can't see the right road
Streets are sick,
The eight day mill
It might grind slow, but it grinds fine
Indian rope man, while lookin' on
Tells common clay he's heavenly born
Retired layman looks on in scorn,
With a transplanted heart
Kiss him quick, he has to part.
Yeah...yeah
Indian rope man sees the times,
Splitting loose the edge of minds
Catching losers in his line, in his line, yeah
Kiss him quick, he has to part.
Yeah...yeah
Indian rope man flexes his eye,
Dissolving the fog
Revealing the lie
Indian rope man holds my trick in his heart, yeah
Kiss him quick, he has to part
Yeah... yeah
Indian rope man sees all strife
Cutting down eternal life
When his soul transcends his heart, oh
Kiss him quick, he has to part.
Yeah... yeah
This is some hard-hitting, well-done psychedelic music, recorded with taste by a producer known much more for his work with mainstream jazz artists, Bob Shad.
One thing that made the Amboy Dukes special was the amount of power and drive in their playing, something lacking in other psychedelic outfits that take a more airy-fairy approach.
The Nuge's guitar sound is recorded as if this was a mainstream jazz album by Harold Land, and it helps (review by Eugene Chadbourne - AMG).
via PHROCK Blog
Jimi Hendrix September 7, 1968 Pacific Coliseum Vancouver British Columbia Canada
via Henry's Archive
Sehr schöne Dokumente aus den 60er Jahren, einerseits wegen der phantastischen Klänge, andererseits wegen der Bilder - einmal sind alle schon tot und einandermal gibt es einen SambaBus zu sehen. Der ist Kurt Appaz gewidmet. Dazu demnächst mehr ...
Mai-Update:
Ein neues Album von Cuby + Blizzards, hier vorgestellt:
"Es gibt so viele Arschloch-Typen wie es menschliche Funktionen, Tätigkeiten und Interessengebiete gibt. Und auf jedem Gebiet kann das Verhältnis von AQ zu IQ ein anderes sein. Kein noch so kopfdenkerisches Verhalten bei einem Thema bietet Gewähr dafür, dass nicht schon beim nächsten der Arschdenk mit voller Wucht einsetzt."
Charles Lewinsky, Der A-Quotient
Wise Man Says II
"The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater."
Frank Zappa
Haftungsausschluss
The music featured on this blog is, of course, for evaluation and promotion purposes only. If you like what you hear then go out and try and buy the original recordings or go to a concert... or give money to a down on his luck musician, or sponsor a good busker, it may be the start of something beautiful.
If your music is on this blog and you wish it removed, tell us and it shall be removed.